Monday, April 7, 2008

+adoi..bila maw kaya ni???+

Erm…malam ni malam paling letih, sedih, dan tak bermaya bg aku…di tambah dgn keadaanku yg tak berapa sehat dan sesunggutku dtg tanpa diundang.Lpas hbes klas jurutera & masyarakat...aku bersama kengkawan seperjuangan gi minum2 kat 25 jam..cam biasa la..port paling luas yg ada kat pt raja tu...hurm...pastu aku g pangsa amik beger untuk menjalankan rutin harianku..menjaja mnjerit wat muka tataw malu dr bilik ke bilik..dari blok ke blok....nak wat mcm mna...aku bkan berasal dr golongan bangsawan..golongan atasan..ataupon golongan elit yg penuh dgn kemewahan...

so, even kdg2 aku rsa teramat letih...sakit kaki,sakit tekak...aku tetap kuatkan smgat utk cari sesuap nasik,secubit cisi wejes,seketul ayamAs dan sesudu dadih koy...entah ler..sem ni aku tataw nape teruk sgt kewangan aku...nak mintak kat ’parents’, siyes..aku tak sanggup...abah aku kat umah pon nak tanggung adik beradik aku...aku anak sulung lak tu...entah ler...actually aku cm desperate gile skg ni...bila aku teringat muka abah aku time dia tgah tido pas balik keje...terus aku tak jadi nak mintak...aku tak leh!siyes!aku kesian...aku taw bukan senang nak dapat duit...sbb aku sndr penah keje as ’minah kilang’, penjual beger,penjual rojak buah..ntah pape lagi aku wat utk tampung perbelanjaan aku kat sini...aku percaya..kawan2 kat luar sana pon ada yg sama kes ngn aku ni..but aku still bersyukur sbb ada ramai kawan2 aku yg baik ati kat sini sudi tolong time aku susah...sekurang-kurangnya aku tak rasa cam alone...ada support dari kawan2...

Penah gak terlintas kat otak aku ni kalau la aku ni anak org kaya ke, bakal bini sultan brunei ke 2 ke,anak angkat syed muzaffar ke...agak2 best tak hdop aku skg?mesti aku leh pakai kasut vincci,beg tangan gucci ke koci ke...ntah aku tak familiar sangat branded stuff ni sbb seumur hdop aku smpai skg aku ngaku aku tak pnah merasa brang2 mcm tu...mmg naluri wanita aku teringin sgt sume tu....=( tp apakan daya...sebab tu aku pnya blog titel ada tulis ”kugapai impian yang tak penah kucapai”...myb akan tercapai jika satu hari nanti aku dah menjadi seseorang....insyaAllah....aku akan berusaha ke arah itu..god please help me...semoga hati aku dan semangat aku tetap kuat dan teguh menghadapi hari2 yg mendatang....

Harapan aku pada diri aku skg, even aku tak mampu walau macam mana pon...jgn la aku amik langkah yg salah...join sufiah yusof pnya bisnes ke...mmg mewah pendapatan dia 1 jam dapat Rm 845 tak silap aku..(kalau salah betul’n sndr)...kalau nak di bandingkan dgn aku jual beger dapat la untung 20sen 30sen sejibik...kalau laku..kalau tak laku?huhuhu...tak pe..kalau tak laku aku bagi je sedekah sape2 yg lalu depan aku...mcm malam ni....hari ni rezeki diorang...mana taw..esok ke,lusa ke,tulat,tonggeng...rezeki aku lak...kan2?maw kena terajang aku ngn si koy..pastu balik umah kena parang ngn bapak aku wat keje mcm tu...nauzubillah...simpang 44 malaikat...mintak jauh dari aku....

Oklah...aku da leteh....da tak larat....dah luah sume perasaan aku kat sini...aku bukan mengharap simpati dari sesape...just...support dari org tersayang..kawan2 seperjuangan....terima kasih,terima kasih sangat2....sayang korang sume!

Has To Be Pretty Tired...

kroiihhh..kroiihhh....q(-_-)p

1 comment:

♥LoVeBuM rOsE♥ said...

feyza...sumell la budak tu tido..huhu