Tuesday, May 26, 2009

+Biskot Chipsmore bakal Mertua+

Semalam..aku agak emo sikit coz penat sbb kena paksa ngn membe2 opis wat keje smpai malam...Padahal aku dak praktikal je...Keje tu lak bkan urgent sgt pon. Tp bila aku pk yg aku ni dak baru belajar n bila aku ingat pesan bapak aku..jgn merungut even dpat keje n tunjukkan semangat kita bila wat keje...aku pon gagahi jgak la...even time tu aku tgah sesunggut yg amat dasyat. huhu...=) AKu pulang ke rumah lebih kurang jam 9.00 mlm...

"Assalamualaikum....i'm home!" itu la perkataan yg sering aku ucapkan time balik dari opis. Mak aku dari dapor terus meluru ke arahku bertanya itu..ini..nape balik lambat? gi merayaw mana? dah makan ke belom?...adoi, mak..mak...aku rasa sok besar aku cmni gak kot...hehehe=)

"Kakak, ni ada bungkusan dari Syapik..cepat la bukak! mak nak tgok dia bg apa"..gesa mamaku yg dah tak sabor nak tgok apa yg buah ati pengarang jantong aku bg...

"Ishk..mama ni. Jgn la tgok, malu la..."

Aku pon dgn excitednya membuka bungkusan tersebut..tapi mak aku pon bukak sekali sbb dia mmg cmtu dr aku kecik...(time skola aku selalu gak dpat hadiah bila msuk pertandingan melukis) so dia yg akan excited bukak hadiah2 aku. Skg bila dah besar...hadiah yg boypwen aku bg pon dia nak bukak...dah terbiasa la tu. Tp aku da pesan siap2 kat boypwen aku jgn bg yg merepek2 bila nak sent kat umah..nnt mak aku bukak...hehe=p

"Taraaaa.....woow! ada biskot CHIPSMORE la mama! ehhhh ada spect mata hitam giorgio armani gak. keh3..." Gelak kami berdua. Mak aku terus pakai spek mata tu! " mak nampak sexy tak? bagi mama la spek ni leh? mak nak pakai time bawak keta" rayu mamaku...

"ooooo..tak bley la..syapik bg kakak..mama mintak la kat abah tu..." kataku pula.

"haa...sedapnye chipmore ni! rangup...sapa wat?" tanya mamaku.

"hehe..mak syapik wat...dia ada bg resepi kat kakak gak" balasku.

"Cuba bg abah ngn adik rasa" arah mamaku.

"Waaaaaaaaaaaaaaaaaa....sedapnye kakak!" kata adik2 ku dan abahku...

"Besan kita bagi" jawab mamaku kepada abahku sambil tersenyum...hehehe

sukenye!sukenye! dari semalam sampai pagi aku nak g keje ni..mama syik cakap pasal biskot chipmore tu je...thnx cayang! bahagianye caye..heheh=p



9 comments:

zzxxcc said...

incik..
gambar tada kaa

zzxxcc said...

ingat free ke wat biskot tu??
bayar la wehhh...:D

+f.e.y.z.a.l.i.c.i.o.u.s+ said...

tamaw bayar....bkn awak yg wat..mak awak. hehehe.tak sempat tngkap gmbar daaa...

nanab said...

eleh.ingat free ke tenaga kerje yg buat biskut tu.hahaha.bayaran untuk biskut tu, kira masuk dgn mas kawen skali ah.so nti kurgla skit.ok ah ni kawtim aaahhhh!!

+f.e.y.z.a.l.i.c.i.o.u.s+ said...

loh...kena byar ke? ingat pree jew. ceit! bleh la cincai2...seb bek abg u kiut n biskut chipmore mak u all sedap gile...hahaha

Leyl said...

balik ni sume orang kene buat chipsmore yer,nak 3 balang bulihss?wes.spek mate tu pon mak belikan kee???kak feyzaa tunjuk a gambaaa~

zzxxcc said...

kecoh btul la dak2 ne..

kang haku lempang gak sorang2 taw la

+f.e.y.z.a.l.i.c.i.o.u.s+ said...

huahuahua...spek mata tu bampit adiahkan..kekeke sbb ari tu akak bg spek mata akak kat die wat kenangan...dia kata kami kena pakai spek mata hitam sama2 time konvo nnt..poyo jek..gegege=p

+f.e.y.z.a.l.i.c.i.o.u.s+ said...

nak tgok gmbar ke? spek mata leh la..tp biskot chipmorenya dah lama habes...x sempat tangkap gmbar. nnt akak letak gmbar k?