Friday, February 29, 2008

+b.e.n.g.a.n.g vs b.a.n.g.a.n.g!!!+


waaaa.....bengang tol hari ni..tataw nak lepas gram katne..last2 blog gak tmpat aku meluah perasaan.masuk kali ni dah dekat 5 6 kali duit hasil jualan jambu aku kena cuwik...mmg nak kena penerajang la si kaki pencuwik ni...
citer dia camni...aku bulan ni dah le kesemputan duwit..so,aku bepakat la ngn bisnes partner aku a.k.a balak aku si koy ni wat bisnes kecik2 jual jambu ngn rojak buah kat hostel...dlm minggu pertama Alhamdulillah..hasil jualan aku baik la jugak..leh la tampong sket duit aku nak alas pewot...(kais pagi mkn ptg,kais ptg mkn pg esok) mcm darurat sgt la pulok..hukhuk=p
Bila masuk mnggu ke 2 duit aku hari2 mst x ckup dalam singgit 2...pastu naek jd 4 5 ringgit sehari..aku pon sabar la lpas balak aku yg KOOL ni pujuk...dia kata "sabar..dugaan dlm bisnes mmg cmni" so,aku biar je la...pastu satu hari tu aku ingat lg hari sabtu,aku bz skit (kuar jejalan lepas tensen) so,dkat malam bru la aku g kutip duit hasil jualan jmbu aku kat lorong antara blok tmpat biasa aku jln kan bisnes....dr jauh aku tgok dlm bekas jmbu aku kosong...dlm hati aku menyanyi kegirangan..cewah..poyo jek=p "wow!!!jualan aku hr ni clear la"bisik hatiku yg agak kecik ni...mula2 aku senyom la...pastu bila dah sampai btol2 dpan bekas tu aku tgok sume line clear..bekas duit aku skali clear...ntah mna hilang plak bekas duit aku...carik pnya carik maka tejumpa la kat dlam kotak jualan org len..mmg tetibe muka aku tme tu klau korg tengok dah betukar jd kaler hijau pucuk pisang dah sbb gram sgt..wakaka...klu bekas tu clear terus xpe,ni si pencuwik laknat tu tinggal seposen kat aku???mcm perli aku jek...mmg klu dpat la aku penyek2 jugak muka dia...pas hr tu aku dah x beniaga lg kat blok tu...so,aku mula la behijrah ke blok sebelah..kat c2 duit aku seposen pon x terusik.elok je...sampai la hari ni...jeng,jeng,jeng....nak taw ceter seterusnya?tunggu la epesod akan dtg ye...=p

No comments: